Polityka skierowana jest do użytkowników, odwiedzających stronę internetową https://klimafal.pl i korzystających z usług zawartych na tej stronie. W dalszej części tego dokumentu strona wraz z powiązanymi usługami będzie łącznie nazywana Serwisem. W Polityce zostały opisane zasady gromadzenia oraz wykorzystywania danych użytkowników Serwisu, które są gromadzone bezpośrednio od nich lub za pośrednictwem plików cookies oraz podobnych technologii.
Administrator danych i kontakt do niego
Administratorem danych przetwarzanych w związku z korzystaniem z Serwisu jest
Paweł Falkowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą FAL – BUD Paweł Falkowski z siedzibą w Kątach (05 – 532) przy ul. Trakt Królewski 4E, posiadający nr NIP: 7411850962, nr REGON: 141622933, numer telefonu: +48 668 286 172, adres poczty elektronicznej: info@klimafal.pl .
W sprawach związanych z przetwarzaniem danych można kontaktować się z wykorzystaniem powyższych danych adresowych.
Zakres zbieranych danych
- Podczas wizyty w Serwisie są gromadzone automatycznie dane związane z aktywnością,
jak na przykład czas spędzony na stronie, wyszukiwane frazy, liczba wyświetlonych
podstron, data i źródło wizyty. - Serwis umożliwia kontaktowanie się z Administratorem i przekazanie mu danych
identyfikacyjnych, kontaktowych, a także związanych z treścią wiadomości. - Za zgodą użytkownika mogą być zbierane jego dane kontaktowe i/lub analityczne
w celach marketingowych.
Źródło danych
- Gromadzimy dane bezpośrednio od użytkowników.
- Użytkownik może podać dane innej osoby, uprawnionej do otrzymania jego zamówienia –
wtedy jest on źródłem danych odbiorcy zamówienia.
Cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Dane mogą być przetwarzane w celu:
- analizy ruchu sieciowego, zapewnienia bezpieczeństwa w ramach Serwisu oraz
dostosowywania treści do potrzeb użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego
interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), - udzielania odpowiedzi na zadane pytania, przekazania zamówionej oferty i prowadzenia
korespondencji w celu załatwienia sprawy, na podstawie zgody i prawnie uzasadnionego
interesu Administratora, jakim jest realizowanie żądań użytkowników (art. 6 ust. 1
lit. a i f RODO), - rozpatrywania reklamacji, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu sprzedawcy
(art. 6 ust. 1 lit. f RODO); - promocji towarów i usług lub przekazania oferty na podstawie zgody użytkownika (art. 6
ust. 1 lit. a RODO).
Prawo do wycofania zgody
Jeżeli zgoda stanowi podstawę przetwarzania danych, można ją wycofać w dowolnym
momencie, korzystając z danych kontaktowych dostępnych w Serwisie. Wycofanie zgody nie
ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które było realizowane wcześniej.
Obowiązek lub dobrowolność podania danych
- Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne. Ich niepodanie uniemożliwi
odpowiednio:
a) zrealizowanie zamówienia, - b) rozpatrzenie reklamacji,
- c) otrzymanie oferty lub zamówionych materiałów marketingowych,
- d) otrzymanie odpowiedzi na zadane pytanie.
- Podanie danych niezbędnych do analizy statycznej użytkowników Serwisu jest
dobrowolne. Można skorzystać z tzw. trybu incognito w celu przeglądania strony bez
udostępniania Administratorowi informacji o wizycie w Serwisie. Korzystanie z trybu
incognito, a zatem niepodanie danych, nie ma wpływu na możliwość korzystania
z Serwisu.
Uprawnienia wynikające z RODO w zakresie przetwarzanych danych
Każdy użytkownik Serwisu ma prawo:
- żądać od Administratora wglądu do swoich danych, a także otrzymania ich kopii (art. 15
RODO), - żądać od Administratora sprostowania lub poprawienia danych (art. 16 RODO) –
w odniesieniu do żądania sprostowania danych, gdy zauważy, że dane są nieprawidłowe
lub niekompletne, - żądać od Administratora usunięcia danych (art. 17 RODO),
- żądać od Administratora ograniczenia przetwarzania (18 RODO) – np. gdy zauważy, że
dane są nieprawidłowe – może żądać ograniczenia przetwarzania swoich danych na okres
pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych),
- wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych
do Prezesa UODO (uodo.gov.pl).
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich
otrzymania na mocy przepisów prawa (np. Policja lub sąd, w związku z prowadzonymi
postępowaniami). Ponadto dane mogą być udostępnione kurierom, operatorom pocztowym,
dostawcy hostingu, serwera poczty, osobą świadczącym usługi księgowe, osobom świadczącym usługi prawne.
Czas przechowywania danych
Dane osobowe będą przechowywane:
- w przypadku założenia konta internetowego przez okres korzystania, a po jego
zamknięciu Administrator będzie przechowywać dane rozliczeniowe przez 5 lat
następujących po roku, w którym wystąpił obowiązek podatkowy związany
z zamówieniem, - dotyczące rozliczeń przez 5 lat następujących po roku, w którym wystąpił obowiązek
podatkowy związany z zamówieniem, - do czasu wycofania zgody lub do czasu załatwienia sprawy, a następnie do upływu
okresu przedawnienia roszczeń stron związanych z jej realizacją, - w przypadku reklamacji, do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń,
- związane z analizą ruchu sieciowego gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz
podobnych technologii mogą być przechowywane do momentu wygaśnięcia pliku
cookie. Niektóre pliki cookie nigdy nie wygasają, w związku z tym czas przechowywania
danych będzie równoważny z czasem niezbędnym Administratorowi do zrealizowania
celów związanych z gromadzeniem danych, jak zapewnienie bezpieczeństwa i analiza
danych historycznych związanych z ruchem na stronie.
Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
W związku z korzystaniem przez Administratora z narzędzi takich jak Google Analytics czy Facebook Pixel, Twoje dane osobowe mogą być przekazywane do następujących państw trzecich: Wielka Brytania, Kanada, USA, Chile, Brazylia, Izrael, Arabia Saudyjska, Katar, Indie, Chiny, Korea Południowa, Japonia, Singapur, Tajwan (Republika Chińska), Indonezja oraz Australia. Podstawą przekazania danych do ww. państw trzecich są:
- w przypadku Wielkiej Brytanii, Kanady, Izraela i Japonii i Korei Południowej – decyzje Komisji Europejskiej stwierdzająca odpowiedni stopień ochrony danych osobowych w każdym z ww. państw trzecich,
- w przypadku USA, – decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2023/1795 z dnia 10 lipca 2023 r. na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, stwierdzająca odpowiedni stopień ochrony danych osobowych zapewniony w ramach ochrony danych UE-USA,
- w przypadku USA, Chile, Brazylii, Arabii Saudyjskiej, Kataru, Indii, Chin, Singapuru, Tajwanu (Republiki Chińskiej), Indonezji oraz Australii – klauzule umowne zapewniające odpowiedni poziom ochrony, zgodne ze standardowymi klauzulami umownymi określonymi w decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2021/914 z dnia 4 czerwca 2021 r. w sprawie standardowych klauzul umownych dotyczących przekazywania danych osobowych do państw trzecich na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679.
Wykorzystywanie plików cookies oraz podobnych technologii
- Serwis umożliwia gromadzenie informacji o użytkowniku za pośrednictwem cookies oraz podobnych technologii, których korzystanie najczęściej wiąże się z zainstalowaniem tego narzędzia na urządzeniu użytkownika (komputer, smartfon, itd.). Wykorzystuje się te informacje do zapamiętywania decyzji użytkownika (wybór czcionki, kontrastu, akceptacja
polityki), utrzymania sesji użytkownika (np. po zalogowaniu), zapamiętania hasła (za zgodą),
gromadzenia informacji o urządzeniu użytkownika oraz jego wizycie służące do zapewnienia
bezpieczeństwa, ale także analizy wizyt i dostosowania treści.
- Administrator wykorzystuje pliki cookies w następujących celach:
- zapewnienie prawidłowego działania Strony internetowej – dzięki plikom cookies, możliwe jest sprawne działania Strony internetowej, korzystanie z dostępnych na niej funkcji oraz wygodne przemieszczanie się między poszczególnymi podstronami,
- zapewnianie bezpieczeństwa – pliki cookies są wykorzystywane w celu uwierzytelniania użytkowników oraz zapobiegania nieupoważnionemu korzystaniu z konta klienta. Służą zatem do ochrony danych osobowych użytkownika przed dostępem osób nieupoważnionych,
- zwiększenie komfortu przeglądania Strony internetowej – dzięki plikom cookies możliwe jest wykrywanie błędów na niektórych podstronach oraz ich stałe ulepszanie,
- utrzymywanie stanu sesji po zalogowaniu na konto – dzięki plikom cookies, nie jest wymagane podawanie danych uwierzytelniających na każdej przeglądanej podstronie, co sprzyja komfortowi korzystania ze Strony internetowej,
- tworzenie statystyk – pliki cookies są wykorzystywane w celu dokonania analizy sposobu korzystania przez użytkowników ze Strony internetowej (np. ilu użytkowników ją odwiedza, jak długo na niej pozostają, które treści wzbudzają największe zainteresowanie). Dzięki temu możliwe jest stałe ulepszanie Strony internetowej i dostosowywanie jej działania do preferencji użytkowników,
- prowadzenia działań marketingowych – dzięki plikom cookies, Administrator może kierować do użytkowników reklamy dostosowane do ich preferencji.
- Za pośrednictwem większości powszechnie używanych przeglądarek możesz sprawdzić, czy na urządzeniu zostały zainstalowane pliki cookies, jak również usunąć zainstalowane pliki cookies oraz zablokować instalowanie ich w przyszłości przez Stronę internetową lub inne strony. Wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może jednak spowodować dość poważne trudności w korzystaniu ze Strony internetowej, np. w postaci konieczności logowania się na każdej podstronie, dłuższego okresu ładowania się strony, ograniczeń w korzystaniu z funkcjonalności.